Publikationen
Publikationen
Art der Publikation: Beitrag in Zeitschrift
Reinvestigating the Uniqueness of Price Equilibria in a Product Positioning Model under Price Competition in a Multisegmented Market
- Autor(en):
- Kress, D.
- Titel der Zeitschrift:
- Operations Research Letters
- Jahrgang (Veröffentlichung):
- 43 (2015)
- Heftnummer:
- 6
- Seiten:
- 599-600
- Sprache:
- Englisch
- Schlagworte:
- Product positioning, Price competition, Nash equilibrium
- Digital Object Identifier (DOI):
- doi:10.1016/j.orl.2015.09.007
- Volltext:
- Reinvestigating the Uniqueness of Price Equilibria in a Product Positioning Model under Price Competition in a Multisegmented Market (272 KB)
- Zitation:
- Download BibTeX
Kurzfassung
We reinvestigate a theoretical result by Rhim and Cooper (2005), who provide a uniqueness condition for price equilibria in a two-stage competitive product positioning model. We show that this condition is very restrictive by providing a simple proof for the fact that it eventually results in parametric pricing. As a consequence, it misses the two-stage characteristic that the model originally aims at.
Keine News in dieser Ansicht.
MSM Aktuelles:
- Wir suchen Volunteers für unsere Konferenz!16.06.25
Veranstaltung "Kundenzentrierte Fahrzeugentwicklung bei BMW: Wie Fahrsimulatoren die Zukunft der automobilen Mobilität prägen"13.06.25
- Prof. Dr. Manfred Tietzel verstorben10.06.25
- Einladung zum WIP-Unternehmerabend: „Nachhaltigkeit als Wettbewerbsvorteil in der Produktentwicklung“10.06.25
- Teilnehmerlisten der Excel-Grundkurse der MSM im 2. Block des Sommersemester 202509.06.25